orang kata hidup perlu diteruskan untuk mencapai segala yang di impikan oleh kita semua...jadi aku mesti berusaha untuk mencapai apa yang aku impikan dan kepuasan hidup untuk diri aku sendiri.. :)

Monday, February 7, 2011

4.2.2011 jumaat....telaga daing...

satu perjumpaan keluarga telah diaturkan..
oleh abg aku..iaitu a.ta....
di rumah lama ku di kampung telaga daing....
seramai 13 keluarga anak-anak ayahnda ismail dan bonda maryam telah dijemput...
terima kasih tak terhingga kepada yang sudi datang....
kepada yang tak datang..harap-harap perjumpaan
seterusnya dapatlah menghadirkan diri.....
untuk mengeratkan lagi silaturrahim..
juga untuk gotong-royong rumah lama....(aktiviti sampingan)
lama sudah tidak berkumpul disitu....
dari pagi sampai petang kami bergotong-royong...
makan-makan.....
penat Tuhan jer tahu..tapi gembira Tuhan jer tahu...
puas hati sangat..bila dapat berada di rumah telaga daing....
teringat dekat arwah ayahnda bila berada di rumah lama tue...
segala kenangan takkan lupakan....
selama 23 tahun aku dibesarkan di situ....
dan dilahirkan di rumah tue....
bilik aku yang aku tinggal 23 tahun yang lalu
sudah dibersihkan oleh aku....
yerla..sebelum nie aku tidak berkesempatan
sejak berpindah di pulau rusa dan berkawin....
harap-harap rumah lama ku akan kekal seperti asalnya...
(''-'') chayok!!!!!

p/s: teringat pesanan arwah ayah....''nati bila ayah dah takder,hubungan kekeluargaan sesama adik beradik jgn dilupakan"
hope korang semua pikir2kan la....mana yang baik k.....tapi terpulang la....bak kata prof (aper tah nama aku lupa) "renung-renungkan...selamat beramal"

No comments:

Post a Comment