orang kata hidup perlu diteruskan untuk mencapai segala yang di impikan oleh kita semua...jadi aku mesti berusaha untuk mencapai apa yang aku impikan dan kepuasan hidup untuk diri aku sendiri.. :)

Tuesday, February 15, 2011

salam maulidur rasul

sudah lama aku tidak m'update blog aku...
bukan malas..tetapi masa tidak mengizinkan aku...

hari ini..
merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.
pada 12 bulan Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571
Baginda adalah pembawa rahmat untuk seluruh alam
merupakan Rasulullah bagi seluruh umat di dunia.
sesungguhnya Nabi Muhammad merupakan satu anugerah dan kurniaan Allah SWT kepada umat manusia untuk menunjukkan jalan yang lurus dan benar.
Baginda bukan sahaja diangkat sebagai seorang rasul tetapi juga sebagai khalifah, yang mengetuai angkatan tentera Islam, membawa perubahan kepada umat manusia, mengajarkan tentang erti persaudaraan, akhlak dan erti kehidupan yang segalanya hanya kerana Allah SWT.
sumber dari: http://ms.wikipedia.org/wiki/Nabi_Muhammad

selamat memyambut hari Maulidur Rasul...
dari aku dan suami...
semoga kita sesama islam lebih bersatu padu..
wassalam
(''-'') chayok!!!

No comments:

Post a Comment